آی هومز

مشاور املاک ایرانی در ترکیه

منطقه ساریر استانبول؛ راهنمای گردشگری و مهاجرت

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

منطقه ساریر استانبول یا به قول بعضی از ایرانیا سریر استانبول😄 تلفظ درست Sarıyer در ترکی استانبولی اینجوریه “ساریر” . بدون شک میشه گفت بهترین منطقه استانبول برای زندگی و کاره و به همین دلیل ایرانیا عاشق این منطقه ان؛ البته خب منطقه گرونی هم هست! در ادامه منطقه ساریر استانبول رو به طور کامل بهتون معرفی میکنیم. حتما چند دقیقه با ما همراه باشید تا به طور کامل با منطقه Sarıyer آشنا بشید.

ساریر یک منطقه اصیل، مدرن، خوشنام و پرطرفداره که در بخش اروپایی استانبول واقع شده. ترکیبی از دریا، جنگل، ویلا و آسمونخراش که برای هر ذوق و سلیقه‌ ای جاذبه داره.

ساریر کجای استانبول میشه؟

منطقه ساریر استانبول روی نقشه گوگل
منطقه ساریر استانبول روی نقشه گوگل با رنگ قرمز مشخص شده

ساریر در شمال استانبول اروپایی قرار داره. هم به بخش بزرگی از سواحل دریای سیاه و هم به تنگه بسفر دسترسی داره. از شمال با دریای سیاه، از جنوب با مناطق کاییهانه و بشیکتاش،  از غرب با ایوب سلطان و از شرق با تنگه بسفر همسایه است. سریال‌ های ترکی جذاب و پرطرفدار در خانه‌ های زیبا و لوکس خط ساحلی منطقه ساریر ساخته شدن! خط ساحلی تنگه بسفر تو منطقه ساریر دارای قشنگ‌ترین رستوران‌ ها، بارها و کافه‌ های رویاییه و پذیرای میلیون ها توریست از سراسر دنیاست.

منطقه ساریر استانبول Istanbul Sariyer
منطقه ساریر استانبول

با قرار گرفتن دریای سیاه در شمال و جنگل بلگراد در جنوب با نزدیک به ۱۳۰۰ هکتار پوشش گیاهی در قلب این منطقه؛ به جورایی ساریر تصفیه‌ خونه‌ هوای استانبول اروپایی به حساب میاد.

آشنایی با فرهنگ و مردم منطقه ساریر

خرید ویلا در منطقه ساریر استانبول محله ماسلاک villas in Maslak
خانه های ویلایی لوکس در محله ماسلاک – منطقه ساریر

این منطقه‌ قبلاً اقامتگاه و تفرجگاه سلاطین و همراهانشون بود. در اواخر قرن ۱۹ افراد قدرتمند و متمول جامعه عمارت‌ های مجلل و رنگارنگ زیادی رو در این منطقه ساختن. در چند دهه‌ گذشته هم، تاجران و افراد معروف زیادی رو جذب خودش کرده. ساریر جنگل و دریا، ویلا و برج، مرکز خرید لوکس و مراکز تجاری خفن، دانشگاه و مراکز آموزشی سطح بالا رو با هم داره واسه همینه که طبقه‌ قدرتمند اجتماع توجه خاصی بهش دارن.

محله های منطقه ساریر استانبول

منطقه‌ ساریر چنتا محله بسیار معروف و خفن داره که به طور خلاصه بهتون معرفی میکنیم:

محله‌ ماسلاک Maslak

خیابان ها و مراکز تجاری منطقه ساریر استانبول Istanbul Sariyer
منطقه ساریر استانبول

خیلی از ایرانیا به این محله میگن مسلک اما تلفظ درستش در ترکی استانبولی “ماسلاک” هست. محله ماسلاک ناخودآگاه آدمو یاد منهتن میندازه، برج های بلند و رنگارنگ و زیبای ماسلاک مخصوصا شبا واقعا زیبا و مدرنه، این منطقه جزو معروفترین مناطق تجاری استانبوله و بهترین مراکز آموزشی رو تو دلش جا داده، آسمونخراش‌ های مسکونی،  اداری و تجاریش و دسترسی عالیش به همه نقاط شهر مورد توجه همه تجار باهوشه. روزا تو خیابونای مدرنش پر از جوونای دانشجوییه که دارن آینده شونو میسازن یا بیزنیسمن هایی که آینده شونو قبلاً ساختن! کافیه یه بار پروژه ماسلاک ۴۲ رو ببینی تا همونجا دفتر کارتونو راه بیندازین. بسیاری از شرکت های معروف دنیا اونجا دفتر دارن از جمله فیسبوک!

 

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

قیمت از $1.203.000 استانبول شهروندی ترکیه

محله ایستینیه Istinye

لوکس، خفن و مجلل! واژه‌ هاییه که به ذهن من میرسه وقتی به محله‌ ایستینیه و خونه های رویایی رو به تنگه‌ بسفرش نگاه می‌کنی، مرکز خرید ایستینیه که بهترین و خاص ترین برندهای معروف دنیا رو داره؛ که همیشه پر از ثروتمندای ترک و خارجیه که برای مهمونی شب یا قرار های عاشقونه شون در حال خریدن.

محله‌ ینی کوی Yeniköy

خانه با ویو دریا در ساریر استانبول - خرید ملک در ترکیه
ویو خانه های ویلایی در ساریر ترکیبی از جنگل و دریا 😍

ینی‌ کوی Yeniköy دقیقاً بین محله‌ های ایستینیه و تارابیا و در ساحل تنگه بسفر در قسمت اروپایی قرار گرفته. از طرف دیگه هم به جنگل بلگراد اشراف داره.

جمعیت این منطقه قدیمی قرن شانزدهمی رو ارمنی‌ ها و یهودی‌ های پولدار تشکیل میدن. وقتی که داریم با قایق تفریحی از کنار تنگه بسفر عبور می‌کنیم خیلی از اون خونه‌ ها و عمارت‌ های زیبای لب آب رو که می‌بینین متعلق به همین محله ینی کوی هستش.

محله امیرگان Emirgan

محله امیرگان Emirgan یک جای آروم و سرسبز در همسایگی تنگه بسفره که یه پارک بزرگ و زیبا داره. پارک امیرگان هر ساله با هزاران لاله خوشرنگ مردمو از همه جای دنیا جذب خودش می‌کنه.

مجتمع مسکونی سی پرل SeaPearl

مجتمع مسکونی سی پرل - پروژه صفر دریا

قیمت از $650.000 استانبول شهروندی ترکیه

محله زکریا کوی Zekeriyaköy

محله ای بسیار معروف و اعیون نشین بین دریای سیاه و جنگل بلگراد با پوشش گیاهی انبوه و جاده‌ های جنگلی که مجموعه ای از بهترین ویلاهای مستقل استانبولو تو دلش جا داده، مورد پسند کسانی که آرامش و طبیعت و امکانات رفاهی رو با هم می‌خوان، خیلی از آدم معروفای ترکیه اینجا ویلا دارن و حالشو می برن.

محله تارابیا Tarabya

خرید خانه در منطقه ساریر استانبول

اگر دنبال عمارت‌ های کنار آب و آپارتمان‌ های مدرن هستید محله تارابیا Tarabya جای شماست. این محله بین تنگه بسفر و جنکل بلگراد قرار داره.

محله باغچه کوی یا باهچه کوی Bahçeköy

یکی از دلایل شهرت محله باغچه کوی اینه که جنگل بلگراد هست که احتمالا شما هم اسمش رو شنیدین یا در فیلم های ترکی دیدینش. باهچه کوی از چند دهه پیش رشد فزاینده ای داشته. طبیعت بکر و جاده های پیاده روی و دوچرخه سواری پرشمار از ویژگی های این محله ست.

مراکز خرید در منطقه ساریر استانبول

مراکز خرید منطقه ساریر هم مانند باقی امکانات موجود در اون متفاوت و کم‌ نظیرن مثلاً مراکز خرید ایستینیه و وادی استانبول که آوازه‌ جهانی دارن و همیشه پر از مسافر و توریستن! مهمترین ویژگی این 2 مرکز خرید اینه که برندهای لوکس زیادی در این دو مال شعبه دارن.

مرکز خرید وادی استانبول

دقیقا در قلب محله وادی استانبول که رتبه نخست نرخ  رشد ارزش ملک در استانبول رو به خودش اختصاص داده مرکز خرید وادی استانبول خودنمایی می‌کنه. این مرکز خرید شهیر مجموعه‌ای متشکل از هتل پنج ستاره، بیمارستان، مرکز خرید خیابان خرید در فضای باز، رستوران و کافه با نمای دلنشین جنگل بلگراد را شامل میشه.

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول در منطقه ساریر
مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

ایستینیه پارک مرکز خریدی بسیار لوکس و عظیم با معماری مدرن و چشم نوازه که در کنار زورلو سنتر و عمار جزو تاپ ترین مراکز خرید شهر استانبول محسوب میشه، همه‌ برندهای معروف و عالی رتبه لباس و کفش و جواهر و …تو دنیا در این مرکز خرید رویایی شعبه دارن.

امکانات رفاهی و مراکز فرهنگی در منطقه ساریر

ساریر جزو سه منطقه برتر استانبول به لحاظ امکانات رفاهیه، دسترسی های آسان به لطف سیستم حمل و نقل هوشمند منطقه از مهم ترین عوامل این برتریه. بخش زیادی از مراکز فرهنگی استانبول هم در ساریر وجود دارن که چندتایی شونو  براتون نام می‌بریم:

  • موزه ساکیپ سابانجی Sakıp Sabancı Museum
  • موزه صد برگ خانم Sadberk Hanım Museum
  • موزه اتومبیل اورال آتامان Ural Ataman Classic Car Museum
  • موزه اِلگیزElgiz Museum
  • کاخ ماسلاک Maslak Pavilion

مراکز تفریحی در منطقه ساریر استانبول

جنگل بلگراد و پارک های متنوع و پلاژهای متنوع  سواحل دریای سیاه و تنگه بسفر مجموعه ای منحصر به فردی از امکانات تفریحی رو تو این منطقه به وجود آوردن که کمتر منطقه ای توان رقابت با اونو داره.

پارک گیاه شناسی آتاتورک در منطقه ساریر استانبول Ataturk Arboretumu
پارک گیاه شناسی آتاتورک Ataturk Arboretumu

باغ گیاهشناسی آتاتورک

جون میده واسه عکاسی حرفه ای! این باغ که در پایین جنکل بلگراد قرار داره پر از حوضچه های مصنوعی با طراحی های زیباست، قوهای سپید و اشرافیش که به زیبایی تو آب می خرامند هوش از سرت می برن.

جنگل بلگراد

با مساحتی نزدیک به ۱۳۰۰ هکتار؛ جنگل بلگراد بزرگترین منطقه جنگلی استانبول به حساب میاد که علاوه بر اینکه کیفیت هوای بخش وسیعی از شهر رو بالا می‌بره، یکی از پرطرفدارترین تفرجگاه‌هاست. جون میده برای کمپینگ، پیک‌نیک و پیاده روی و جنگل نوردی.

پارک امیرگان

پارک امیرگان به لاله‌ های رنگارنگی که هر ساله صدها هزار توریست رو به خودش جذب می‌کنه معروفه، انگار تو بهشت قدم میزنی.

مراکز آموزشی ساریر ؛ مدرسه، کالج و دانشگاه ها

به جرات مجموعه‌ای از گولاخ ترین مراکز آموزشی ترکیه برای هر رده‌ سنی در منطقه ساریر وجود داره، مجموعه‌ های بی نظیری مثل دانشگاه نیشانتاشی و دانشگاه کوچ یا کالج بیلفن و کالج MEF.

دانشگاه کوچ استانبول در منطقه ساریر Koç University
گیت ورودی دانشگاه کوچ استانبول Koç University
  • دانشگاه کوچ Koç University
  • دانشگاه بغازیچی Boğaziçi University
  • دانشگاه فنی استانبول Istanbul Technical University
  • دانشگاه بیکنت Beykent University
  • دانشگاه ایشیک
  • کالج مف MEF
  • کالج بیلفن Bilfen
  • کالج خصوصی کمال آتاتورک
  • کالج طبیعت ساریر
  • مدرسه خصوصی بیکنت

 

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

قیمت از $1.203.000 استانبول شهروندی ترکیه

مراکز درمانی و بیمارستان های منطقه ساریر

با توجه به وسعت و کیفیت بالای اجتماعی، منطقه ساریر دارای بیشترین مراکز درمانی خصوصی و دولتیه. چهار تا از بهترین بیمارستان های منطقه ساریر رو براتون لیست کردیم:

  • بیمارستان آجی بادم ماسلاک Acıbadem Maslak Hospital
  • بیمارستان دولتی ایستینیه İstinye Devlet Hastanesi
  • بیمارستان دولتی متین سابانجی Metin Sabancı Baltalimanı
  • بیمارستان دولتی اسماعیل آک گون Sarıyer İsmail Akgün Devlet Hastanesi

قیمت خرید خانه در منطقه ساریر استانبول

به طور کلی خانه های منطقه ساریر خیلی لوکس و نسبتا گرون تر از مناطق دیگه هستن اما اغلب شرکت های سازنده شرایط خوبی رو برای خرید اقساطی آپارتمان فراهم کردن. در ساریر مجتمع های مسکونی زیادی ساخته شده اما چند مورد از هر لحاظ با سلیقه و نیاز خانواده های ایرانی مطابقت دارن.

تماس با شرکت آی هومز

7 روز هفته از 10 صبح تا 10 شب در خدمتیم!

  • تلفن همراه
    00905526306000
  • تلفن دفتر
    00902128929210
  • آدرس دفتر استانبول
    ترکیه - استانبول - منطقه باهچه شهیر - مرکز خرید آکباتی - رزیدانس یشیل - طبقه چهارم - واحد 408

درخواست مشاوره رایگان

اگه بنا به هر دلیلی الان نمیتونید با ما تماس بگیرید، لطفا شماره تون رو اینجا ثبت کنید تا ما سر فرصت باهاتون تماس بگیریم و راهنمایی تون کنیم.