آی هومز

مشاور املاک ایرانی در ترکیه

مهاجرت به ترکیه؛ شرایط، هزینه و قوانین 2024

تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۳

چند سال پیش مهاجرت به ترکیه خیلی آسون بود و هر کسی میتونست خیلی راحت یه بلیط بخره و بیاد ترکیه و همینجا یه زندگی جدید رو شروع کنه اما طی چند سال اخیر مخصوصا بعد از پندمی کرونا ویروس قوانین مهاجرتی ترکیه تغییر کرده! پس اگر قصد دارید به ترکیه مهاجرت کنید حتما این مطلب رو با دقت بخونید و اگه سوالی هم دارید در بخش نظرات بپرسید ما ظرف چند ساعت پاسخ میدیم.

مزایای مهاجرت به ترکیه نسبت به سایر کشورها

حتما شنیدین که بعضیا میگن “ای بابا… ترکیه هم شد کشور؟! آخه ترکیه چی داره که بخوای مهاجرت کنی؟!” . الان چند مورد از مزایای زندگی در ترکیه رو خدمت تون عرض میکنم و شما خودتون قضاوت کنید و تصمیم بگیرید.

آزادی مدنی و حقوق شهروندی

اولین دلیل خیلی از ایرانی ها برای مهاجرت اینه که در ایران آزادی مدنی وجود نداره. یعنی حتی اگر شما وضعیت مالی خوبی هم داشته باشید باز هم این مشکل شما رو آزار میده. واقعا باورش سخته که هنووووز هم در ایران نه تنها خانم ها بلکه حتی آقایون هم برای پوشش حق اننتخاب ندارن و باید حتما یک چهارچوب اسلامی رو رعایت کنن. اما دقیقا برعکس در ترکیه با اینکه یه کشور مسلمونه اما این مسائل کلا معنی نداره و هیچکس حق نداره درباره پوشش و ظاهر شما حتی نظر بده! اینجا یک خانم با حجاب با خانمی که راحت لباس میپوشه برابره! اگر کسی حقوق شهروندی و فردی شما رو زیر پا بذاره قطعا قانون فرد خاطی رو حسابی گوش مالی میده!

مهاجرت ایرانیان به ترکیه به دلیل آزادی و پوشش زنان - آی هومز
آزادی و حقوق شهروندی یکی از دلایل مهم مهاجرت به ترکیه

سال 2022 یک مرد مراکشی به خاطر تذکر حجاب به یک خانم فروشنده، از ترکیه دیپورت شد! دولت ترکیه سر مسائل آزادی فردی با کسی شوخی نداره!

طبق قانون ترکیه اگر کسی باعث آزار خانم ها بشه پلیس میتونه با فرد خاطی برخورد کنه حتی اگر آزار کلامی باشه اگر خانم از پلیس درخواست کمک کنه فرد خاطی رو میگیرن و میبرن!

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

قیمت از $1.203.000 استانبول شهروندی ترکیه

خدمات بانکی و کسب و کار دلاری یا لیری

یکی دیگه از مهمترین محدودیت های زندگی در ایران اینه که ارتباط یک شهروند ایرانی به طور کامل با کشورهای دیگه قطع شده! از اختلالات و مشکلات اینترنت که بگذریم میرسیم به عدم دسترسی به بانک های خارجی! متاسفانه به دلیل تحریم های سیاسی ما ایرانیا نمیتونیم از ایران به سایر کشورها پولی ارسال یا دریافت کنیم! اما خوشبختانه فعلا در ترکیه این امکان وجود داره و میتونید به راحتی یه حساب بانکی باز کنید حتی حساب دلار و یورو هم داشته باشید.

خدمات بانکی بین المللی در ترکیه بسیار عالیه!
خدمات بانکی بین المللی در ترکیه بسیار عالیه!

با گرفتن پاسپورت ترکیه میتونید به راحتی کردیت کارت هم داشته باشید و هر چیزی رو قسطی بخرید؛ از خوراکی تا خانه و ماشین و…!

نزدیکی به ایران

همونطور که میدونید ترکیه همسایه غربی ایرانه و این دو کشور 3 تا مرز زمینی با هم دارن! مدت زمان پرواز تهران به استانبول فقط 3 ساعته. و خوبیش هم اینه که تقریبا هر وقت اراده کنید میتونید یه بلیط هواپیما بگیرید و سریع خودتون رو به مقصد برسونید؛ چه از تهران به استانبول چه برعکس.

مدت پرواز تهران به استانبول 3 ساعت و نیم - آی هومز
مدت پرواز تهران به استانبول 3 ساعت و نیم

این مسئله مزایای زیادی داره میتونید از دوستانی که در اروپا و مخصوصا کانادا و امریکا زندگی میکنن بپرسید تا ببینید نزدیکی به ایران برای خانواده های مهاجر چقدر اهمیت داره! هزینه سفرتون به ایران کمتره، زودتر میرسید، همیشه بلیط هست، دردسر هم نداره!

امکانات عالی در ترکیه

شاید باورتون نشه اما ترکیه امکانات بسیار خوبی برای زندگی داره مخصوصا استانبول. و شاید باز هم باور نکنید که بعضی از امکانات و شرایط ترکیه حتی از کشورهای اروپایی هم بهتره! مثلا اینجا سیستم گرمایش و سرمایش بسیار خوبی داره، حمل و نقل عمومی بسیار مدرن و گسترده است! کارهای اداری اغلب از طریق اینترنت انجام میشن و اگر هم حضوری برید سریع کارتون رو راه میندازن و کارمندان دولتی الکی وقتتون رو نمیگیرن.

امکانات مجتمع مسکونی در ترکیه - آی هومز
باشگاه و استخر یک مجتمع مسکونی در استانبول ترکیه
مجتمع مسکونی سی پرل SeaPearl

مجتمع مسکونی سی پرل - پروژه صفر دریا

قیمت از $650.000 استانبول شهروندی ترکیه

در مجتمع های مسکونی ترکیه میتونید یه خانه بزرگ، شیک و مدرن رو با قیمت منطقی بخرید تازه پاسپورت ترکیه رو هم بگیرید! همچین خانه هایی در اروپا رویاست! میتونید از هموطنان ساکن اروپا بپرسید و مقایسه کنید.

آب و هوای ترکیه عالیه

یکی از مهمترین دلایل مهاجرت به ترکیه میتونه آب و هوای بسیار خوبش باشه. بسیاری از خارجی ها مخصوصا کشورهای عربی و روسیه به خاطر آب و هوای دلچسب ترکیه به اینجا مهاجرت میکنن. حتما از هموطنان مون در اروپا شنیدین که میگن : “اینجا همیشه ابریه! همیشه سرده و…” ؛ اما هوای ترکیه حتی از ایران هم بهتره چون آلوده نیست! در هوای تمیز و دلنشین نفس بکشید و لذت ببرید.

روش های مهاجرت به ترکیه

اساسا مهاجرت پروسه آسونی نیست اما خوشبختانه راه های مهاجرت به ترکیه هنوز هم بازه و با یک برنامه ریزی اصولی میتونید ظرف چند ماه در ترکیه ساکن بشید و حتی کار کنید.

 مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

همونطور که احتمالا بارها شنیدین شما میتونید با خرید ملک در ترکیه اقامت و یا حتی پاسپورت بگیرید اما خب چه جوری؟! چقدر باید هزینه کنیم؟!

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک - آی هومز
مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

به طور کلی اداره مهاجرت برای گرفتن اقامت ترکیه 2 تا برنامه کلی داره :

1- گرفتن اقامت توریستی

برای گرفتن اقامت توریستی از طریق خرید ملک باید حتما یک خانه به ارزش حداقل 200 هزار دلار بخرید. بعدش ظرف یک تا دو ماه همه کارای اداری تون انجام میشه و ساکن ترکیه میشید. نکته مهم اینه که اقامت توریستی باید هر سال تمدید بشه!

2- گرفتن شهروندی ترکیه (پاسپورت)

برای گرفتن اقامت دائم و پاسپورت ترکیه باید حتما ملکی به ارزش حداقل 400 هزار دلار بخرید. بعد از خرید طی یک پروسه اداری یک ماهه میتونید در ترکیه ساکن بشید و بعد از چند ماه پاسپورت ترکیه رو دریافت کنید و رسما بشید شهروند ترک!

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

قیمت از $380.000 استانبول شهروندی ترکیه

روش های مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه مثل بقیه کشورها سختی های خاص خودشو داره که در ادامه توضیح میدیم. به طور کلی 2 تا راه برای گرفتن اقامت کاری ترکیه وجود داره:

1- از طریق گرفتن اجازه کار یا Çalışma Izni

در این روش شما باید در یک زمینه شغلی متخصص باشید و مهارت بالایی داشته باشید. یک کارفرمای ترک (یه شرکت در ترکیه) باید برای شما اجازه کار یا چالیشما ایزنی Çalışma Izni بگیره و بعدش شما میتونید اقامت کاری تون رو دریافت کنید. اگرچه گرفتن اقامت کاری در ترکیه کار آسونی نیست ولی غیرممکن هم نست و ایرانی های زیادی تونستن با این روش به ترکیه مهاجرت کنن حتی شهروندی هم بگیرن!

2- از طریق ثبت شرکت در ترکیه

روش دوم آسون تره اما خب به سرمایه نیاز داره. شما میتونید با ثبت شرکت در ترکیه، اقامت کاری بگیرید و حتی بعد از 5 سال این اقامت میتونه به شهروندی هم ختم بشه.

حتما این مطلب رو هم بخونید

راهنمای کامل ثبت شرکت در ترکیه

اگه وقت ندارید، میتونید با ما تماس بگیرید تا سریع تر راهنمایی تون کنیم

تماس با آی هومز 905526306000

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

یکی دیگه از راه های مهاجرت به ترکیه اینه که ویزای دانشجویی بگیرید و در کنار تحصیل در ترکیه مقدمات اقامت دائم رو برای خودتون فراهم کنید. خوشبختانه دانشگاه های ترکیه امکانات بسیار خوبی دارن و مدرک بعضی از دانشگاه های ترکیه بسیار معبره و اگر بعداز دوران تحصیل تون قصد دارید در کشورهای پیشرفته تر مثل امریکا تحصیل کنید قطعا این فرصت برای شما فراهم خواهد شد! شما بعد از تحصیل در ترکیه در یک چهارچوب خاصی میتونید حتی برای شهروندی ترکیه هم اقدام کنید!

مهاجرت به ترکیه از طریق ویزای دانسجویی و تحصیل در ترکیه
مهاجرت تحصیلی به ترکیه – دانشگاه کوچ در استانبول

شرایط گرفتن ویزای دانشجویی ترکیه

افراد زیر 30 سال شانس بیشتری برای گرفتن ویزای دانشجویی دارن. هزینه سالانه دانشگاه به رشته تحصیلی تون بستگی داره ولی به طور تخمینی از سالانه $2000 شروع میشه!

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج با یک ترک

شرایط <yoastmark class=

یکی دیگه از راه های مهاجرت به ترکیه که طبق تجربه به کسی توصیه نمیکنیم اینه که با یک ترک ازدواج کنید و از این طریق میتونید اقامت ترکیه و بعد از 3 سال پاسپورت ترکیه رو بگیرید. چرا توصیه نمیکنیم؟ به دلیل تفاوت های فرهنگی ممکنه اختلافات زیادی پیش بیاد و… اما خب به هر حال هستن زوج هایی که دارن با صلح و صفا در کنار هم زندگی میکنن.

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

قیمت از $1.203.000 استانبول شهروندی ترکیه

هزینه مهاجرت به ترکیه چقدره؟

حتما الان این سوال برای شما هم پیش اومده که خب اصلا برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازمه؟! هزینه های شما به روشی که برای مهاجرت انتخاب میکنید بستگی داره که در ادامه به اختصار توضیح میدیم.

هزینه مهاجرت با خرید ملک

■ اقامت توریسی : حداقل 200 هزار دلار

■ اقامت دائم و شهروندی ترکیه : حداقل 400 هزار دلار

هزینه ثبت شرکت

برای ثبت شرکت شما باید حداقل 100 هزار لیر بذارید داشته باشید. با کمتر از این هزینه هم میشه اما ممکنه مشکلاتی هم براتون پیش بیاد! ثبت شرکت در ترکیه به هیچ وجه روش خوبی برای گرفتن اقامت نیست اما اگر واقعا میخواید اینجا بیزنس کنید، با ثبت شرکت در ترکیه میتونید خیلی راحت برای خودتون و خانواده تون اقامت بگیرید.

هزینه مهاجرت تحصیلی

هزینه تحصیل در ترکیه به چنتا عامل مهم بستگی داره:

■ رشته تحصیلی

رشته هایی که نیاز به کارگاه و آزمایشگاه و… نداشته باشن ارزون ترن. اما به طور کلی میشه گفت سالانه از 1000 دلار شروع میشه تا الی ماشاالله!

■ دانشگاه مورد نظر

شهریه دانشگاه ها با توجه به سطح آموزش و اعتبار دانشگاه ها متفاوته. اگر فقط قصدتون فقط گرفتن اقامت ترکیه باشه خب فرقی نداره اما اگر بخواید در یک دانشگاه خوب و در یک رشته تحصیلی درست و حسابی درس بخونید باید بیشتر هزینه کنید.

■ زبان مورد نظر برای تحصیل 

در ترکیه اگر بخواید به زبان ترکی درس بخونید شهریه تون تقریبا میشه گفت رایگان در میاد. اما برای تحصیل به زبان انگلیسی باید حتما شهریه پرداخت کنید!

■ سبک زندگی دانشجو

هزینه یک دانشجوی بی حاشیه و کم خرج در ترکیه حداقل ماهانه 700 دلاره. این هزینه برای اجاره خانه، قبض ها و خوراک یک دانشجوی مستقله. اگر بتونید یک یا دو همخونه هم پیدا کنید خب طبیعتا با این 700 دلار میتونید یکم خوش هم بگذرونید؛ البته فقط یکم! 😁

بهترین روش مهاجرت به ترکیه

این مسئله به بودجه و برنامه زندگی شما خیلی بستگی داره. در این قسمت ما 2 تا راه حل به شما میدیم:

■ بهترین روش مهاجرت به ترکیه با پول کم

اگه واقعا پول زیادی ندارید و دلتون میخواد به ترکیه مهاجرت کنید، 2 تا راه حل دارید:

1- افراد زیر 30 سال

تحصیل در ترکیه و اقامت دانشجویی برای افراد زیر 30 سال (بی پول) بهترین روش مهاجرت به ترکیه است.

2- افراد بالای 30 سال

اگه بالای 30 سال هستین و پول کمی دارید باید حتما در یک زمینه شغلی مهارت بالایی داشته باشید تا بتونید با ویزای کاری بیاید ترکیه. این مورد رو به شما توصیه نمیکنیم چون ترکیه حقیقا برای افراد بی پول اونم بالای 30 سال اصلا مناسب نیست.

بهترین روش مهاجرت برای افرادی که مشکل مالی ندارن

اگر مشکل مالی ندارید و میتونید حداقل 250 هزار دلار با خودتون به ترکیه بیارید، خرید ملک بهترین روش مهاجرت به ترکیه است! چرا؟! چون هیچ دردسری برای شما نداره و ظرف یک ماه مستقر میشید و میتونید برید دنبال کار یا تحصیل.

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

قیمت از $1.203.000 استانبول شهروندی ترکیه

نکته مهم درباره اقامت ترکیه

دولت ترکیه طی چند سال اخیر همواره قوانین مهاجرتی رو سخت تر کرده تا بتونیه سرمایه بیشتری رو به ترکیه وارد کنه! بنابراین خارجی ها (نه فقط ایرانیا) اگه بخوان در ترکیه بی دردسر زندگی کنن مجبورن یه ملک بخرن!

اینم در نظر بگیرید که وقتی یه خانه در ترکیه داشته باشید دیگه اجاره خانه نمیدین که این خودش بخش مهمی از مخارج ماهانه است!

اگه قصد مهاجرت به ترکیه رو دارید حتما قبل از هر اقدامی با شرکت آی هومز تماس بگیرید تا ما به طور کاملا و البته رایگان بهتون مشاوره بدیم. فروم زیر رو پر کنید ما چند ساعت بعدش باهاتون تماس میگیریم.

تماس با شرکت آی هومز

7 روز هفته از 10 صبح تا 10 شب در خدمتیم!

  • تلفن همراه
    00905526306000
  • تلفن دفتر
    00902128929210
  • آدرس دفتر استانبول
    ترکیه - استانبول - منطقه باهچه شهیر - مرکز خرید آکباتی - رزیدانس یشیل - طبقه چهارم - واحد 408

درخواست مشاوره رایگان

اگه بنا به هر دلیلی الان نمیتونید با ما تماس بگیرید، لطفا شماره تون رو اینجا ثبت کنید تا ما سر فرصت باهاتون تماس بگیریم و راهنمایی تون کنیم.