آی هومز

مشاور املاک ایرانی در ترکیه

خرید خانه در ترکیه؛ قیمت، شرایط و قوانین 2024

تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

اگه شما هم دارید به خرید خانه در ترکیه فکر میکنید حتما این مطلب رو تا آخر بخونید! این یک فرصت بسیار خوب برای ایرانیاست و ممکنه تا 2، 3 سال آینده شرایط سخت بشه؛ مثلا به دلیل افزایش قیمت ها و تغییر سیاست های ترکیه یا ایران دیگه نشه به این راحتی در ترکیه خونه خرید.

مزایای خرید خانه در ترکیه برای ایرانی ها

خرید آپارتمان، ویلا، مغازه یا هر نوع ملک دیگه ای در ترکیه یک سرمایه گذاری هوشمندانه و منطقیه و مزایای زیادی داره. به طور کلی سه مورد اصلی رو مختصر و مفید خدمت شما توضیح میدیم.

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

قیمت از $380.000 استانبول شهروندی ترکیه

اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه

همونطور که میدونید دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذاران خارجی این امکان رو برای خارجی ها فراهم کرده تا با خرید آپارتمان در ترکیه یا هر نوع ملک دیگه مثل ویلا و یا حتی املاک تجاری و اداری، اقامت ترکیه رو دریافت کنن. نوع اقامت بستگی به قیمت ملک شما داره. به طور کلی قانون دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در سال 2024 به این صورته:

■ اقامت توریستی قابل تمدید

برای این نوع اقامت باید یه ملک حداقل به ارزش 200 هزار دلار بخرید.

■ اقامت دائم و دریافت پاسپورت ترکیه

برای اخذ شهروندی ترکیه (پاسپورت) باید ملکی حداقل به ارزش 400 هزار دلار بخرید؛ پروسه دریافت پاسپورت کلا در چند ماه انجام میشه!

املاک ترکیه بهترین سرمایه گذاری برای ایرانی ها

ترکیه یک کشور توریستی واقع در یک منطقه بسیار خوش آب و هواست به همین دلیل بازار املاک ترکیه به خصوص شهر استانبول همیشه داغه! ترکیب فرهنگ اسلامی و غربی و آزادی های مدنی و امکانات رفاهی و املاک لوکس همه این موارد باعث میشن که ترکیه یه انتخاب هوشمندانه برای سرمایه گذاری باشه!

از طرف دیگه خوشبختانه ترکیه و ایران روابط سیاسی و اقتصادی بسیار خوبی با هم دارن به همین دلیل سرمایه گذاری در ترکیه برای ایرانیا مثل اروپا و یا امریکا پیچیده و سخت نیست. در حال حاضر با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی ایران، بهترین سرمایه گذاری املاک برای ایرانه ها قطعا ترکیه است!

مجتمع مسکونی سی پرل SeaPearl

مجتمع مسکونی سی پرل - پروژه صفر دریا

قیمت از $650.000 استانبول شهروندی ترکیه

کسب درآمد دلاری یا لیری

یکی از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در زمینه املاک اینه که هم ارزش پول تون حفظ میشه، هم ممکنه ارزش واقعی ملک به مرور زمان افزایش پیدا کنه و هم میتونید با اجاره ملک تون ازش کسب درآمد کنید. متاسفانه در ایران امکان کسب درآمد دلاری از املاک وجود نداره یا خیلی سخت و پیچیده است اما برعکس در ترکیه اجاره دلاری ملک یه چیز خیلی عادیه!

بنابراین شما اگر ملک با ارزشی داشته باشید میتونید اجاره دلاری و اگر ملک تون یه ملک عادی باشه میتونید اجاره لیری دریافت کنید. اگرچه قیمت لیر نوسان داره اما در هر صورت برای ما ایرانی ها درآمد لیری خیلی بهتر از ریاله!

خرید خانه های لوکس با قیمت معقول!

تا اینجا فقط از مزایای سرمایه گذاری در ترکیه گفتیم اما واقعیت اینه که شما اگر بخواید در این خونه ها زندگی کنید حقیقتا یک لایف استایل خیلی خفن در سطح سلبریتی ها خواهید داشت! در چند سال اخیر پروژه های لوکس زیادی در ترکیه ساخته شدن به خصوص در استانبول، که نه تنها بسیار شیک و مدرن هستن بلکه ایمنی و امنیت بالایی هم دارن! امکاناتی مثل استخر، زمین بازی کودکان، نگهبانی 24 ساعته، لابی، مسیر پیاده روی، فضای سبز زیبا، اتاق جلسات، حتی اتاق گیم، سالن سینما و… که اگر بخواید همین امکانات رو در هر کشور دیگه ای داشته باشید حتی ایران خودمون قطعا به مراتب گران تر خواهد بود!

مجتمع مسکونی سی پرل SeaPearl

مجتمع مسکونی سی پرل - پروژه صفر دریا

قیمت از $650.000 استانبول شهروندی ترکیه

معایب خرید خانه در ترکیه

متاسفانه به دلیل تجربه بد ایرانی ها در دبی و گرجستان، ایرانی ها نسبت به خرید ملک در ترکیه هم کمی بدبین هستن و بعضیا هنوز هم تصور میکنن ممکنه سرمایه شون در ترکیه به باد بره. مقایسه شرایط ترکیه با دبی یا گرجستان به هیچ وجه منطقی نیست چراکه ترکیه کشور بزرگیه، جمعیت بیشتری داره، لوکیش و آب و هوای ایده آلی داره و خیلی عوامل دیگه که در این مطلب نمیگنجه.

خوشبختانه قوانین ترکیه به طور جدی از سرمایه گذاران خارجی حمایت میکنه و از اونجایی که ترکیه یک کشور مهاجر پذیره، خود ترک ها هم با سرمایه گذاران خارجی رابطه خوبی دارن.

باور غلط درباره اقتصاد ترکیه

خیلیا باور دارن اقتصاد ترکیه دچار بحران شده و اگه ملکی بخرید دیگه نمیتونی بفروشی! ببینید اگر یک ملک خوب بخرید نه تنها سرعت رشد بالایی خواهد داشت بلکه میتونید در هر زمانی که اراده کردین خیلی راحت و سریع ملک تون رو با کسب سود دلاری (یا لیری) بفروشید! انتخاب ملک یک کار تخصصیه! ما در شرکت آی هومز بهترین پروژه های استانبول (و سایر نقاط ترکیه) رو به خوبی میشناسیم و با سازنده هاشون در ارتباطیم و میتونیم بهترین گزینه رو براتون پیدا کنیم. حتما با ما تماس بگیرید!

تماس با شرکت آی هومز 00905526306000

 

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

برای خرید ملک در ترکیه یک اصل وجود داره که اگر طبق این اصل برید جلو همیشه سود میکنید! هر جایی که به دریا نزدیک تر باشه املاک اون منطقه هم با ارزش تره! بر همین اساس شهرهایی مثل استانبول، ازمیر، آنتالیا و ترابزون برای خرید ملک مخصوصا آپارتمان و خانه ویلایی بسیار مناسب تره. و از بین این چند مورد ما شهر استانبول رو پیشنهاد میکنیم. به دلیل اینکه استانبول مرکز اصلی تجارت و گردشگری کشور ترکیه است و سرعت رشد املاک در استانبول سرسام آوره!

خرید خانه در استانبول ترکیه - آی هومز مشاور املاک ایرانی در استانبول
برای خرید خانه در ترکیه مخصوصا شهر استانبول انتخاب های متنوع زیادی دارید

خیلی از ایرانی ها در این چند سال اخیر با خرید خانه در استانبول هم شهروندی و پاسپورت ترکیه رو گرفتن و هم کلی سود کردن! خیلی از مشتریان ما تونستن خیلی سریع 300 هزار دلار سرمایه شون رو به 500 هزار دلار تبدیل کنن! حتما با ما تماس بگیرید!

آی هومز 00905526306000

انواع خانه در ترکیه

خانه های ترکیه با ایران یکم فرق دارن و شما قبل از هر اقدامی باید این تفاوت ها رو بدونید. به طور کلی در ترکیه چند نوع خونه داریم:

آپارتمان معمولی یا نرمال آپارتمان

به طور خلاصه نرمال آپارتمان دقیقا مثل آپارتمان های ایرانه یعنی یه ساختمان چند طبقه معمولا 4، 5 طبقه که بسته به شرایط ممکنه در هر طبقه 2 یا چند واحد داشته باشه. نرمال آپارتمان امکانات خاصی نداره اما معمولا متراژ این آپارتمان ها برای خانواده مناسبه.

آپارتمان در مجتمع مسکونی لوکس یا سیته Site

آپارتمان های داخل مجتمع های مسکونی بسیار لوکس هستن و در بسیاری از پروژه ها از متریال بسیار باکیفیت و شیک و مدرن استفاده شده. اغلب مجتمع های مسکونی در ترکیه امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارن مثل باشگاه بدنسازی، استخر، سونا، زمین فوتبال، مسیر پیاده روی، باغچه های زیبا، زمین بازی کودکان و خیلی چیزای دیگه! قیمت این نوع آپارتمان ها بالاتره اما خب قطعا به هیچ وجه با نرمال آپارتمان ها قابل قیاس نیستن!

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

قیمت از $380.000 استانبول شهروندی ترکیه

خانه ویلایی

خانه های ویلایی در ترکیه بسیار شیک و مدرن هستن و اگر خانه ویلایی مورد نظر نزدیک دریا باشه خب قیمتش بالاتره اما ارزشش رو داره مخصوصا در استانبول!

قیمت خرید خانه در ترکیه

قیمت ملک در ترکیه به عوامل زیادی بستگی داره اما مهمترینش موقعیت مکانی و متراژه. همونطور که اشاره کردیم هرچی به دریا نزدیک تر بشیم طبیعتا قیمت ملک هم میره بالاتر! در این بخش محدوده قیمت خانه در بهترین شهرهای ترکیه رو به دلار امریکا براتون نوشتیم.

در مورد هزینه های خرید خانه در ترکیه هم قبلا یک مطلب کامل آماده کردیم که توصیه میکنم بخونید:

راهنمای کامل خرید ملک در ترکیه

 

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

قیمت از $380.000 استانبول شهروندی ترکیه

قیمت خانه در استانبول

بدون شک استانبول بهترین شهر ترکیه برای سرمایه گذاری روی ملکه! مناظر زیبا، سیستم حمل و نقل عالی، مراکز تفریحی زیاد باعث شده استانبول یکی از محبوبترین شهرهای توریستی جهان بشه! خرید ملک در شهرهای توریستی همیشه سودآوره. اگرچه قیمت خانه در استانبول نسبت به سایر نقاط ترکیه کمی بالاتره اما خب ارزشش رو داره!

قیمت آپارتمان در استانبول از $200.000 شروع میشه تا چندین میلیون دلار! بسته به منطقه و متراژ قیمت متغیره.

خرید خانه ویلایی در استانبول هم از $300.000 دلار شروع میشه تا چندین میلیون دلار بازم بستگی داره که چند متر باشه، فاصله اش با دریا چقدر باشه، چه امکاناتی داشته باشه.

قیمت خانه در ازمیر

ازمیر دومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از بهترین و زیباترین مناطق این کشور به حساب میاد که در غرب این کشور واقع شده. مناظر زیبا که بسیار شبیه یونانه، مردم خونگرم و مهربان، سیستم حمل و نقل شهری خوب و خیلی عوامل دیگه باعث شده تا ازمیر هم یکی دیگه از شهرهای پرطرفدار ترکیه باشه.

قیمت آپارتمان در شهر ازمیر تفاوت زیادی با استانبول نداره و یه ملک خوب که بتونید باهاش اقامت هم بگیرید دیگه از 200 هزار دلار شروع میشه و تا چند میلیون دلار.

خانه ویلایی در ازمیر هم مثل استانبول از حدود 300 هزار دلار شروع میشه.

قیمت خانه در دنیزلی

دنیزلی یه شهر کوچکه که در نزدیکی آنتالیا قرار داره اما خب چون شهر کوچیکیه و ما هیچ فایلی از این منطقه نداریم چون جای مناسبی نیست و به شما توصیه نمیکنیم! اگر میخواید به دنیزلی هم نزدیک باشید ما خرید ملک در آنتالیا رو توصیه میکنیم.

قیمت خانه در ترابزون

ترابزون یکی از زیباترین نقاط ترکیه است که بسیار شبیه گیلان خودمونه! یه شهر سرسبز و خوش آب و هوا در شمال شرقی ترکیه (شبیه رامسر) که هم دریا داره هم کوه و جنگل. البته ترابزون به هیچ وجه برای زندگی مناسب نیست مخصوصا برای ما ایرانی ها چون این شهر به لحاظ فرهنگی و امکانات با جایی مثل استانبول قابل قیاس نیست!

قیمت آپارتمان در ترابزون حدودا از 200 هزار دلار شروع میشه البته شاید بشه ارزون تر هم گیر آورد اما توصیه نمیکنیم.

قیمت خانه ویلایی هم باز بستگی به لوکیشن داره اما از 200 هزار دلار شروع میشه.

آیا خرید خانه در ترکیه با 700 میلیون تومان امکان پذیره؟!

یه زمانی در ترکیه حتی با 100 میلیون تومان هم میشد یه خانه خرید اما در حال حاضر به دلیل بی ارزش شدن پول ایران حتی با 700 میلیون تومان هم نمیشه در ترکیه یه خانه خرید!

البته نه اینکه کلا نشه، قطعا خانه ارزان هم در ترکیه پیدا میشه حتی با 700 میلیون تومن (یعنی حدود 300 هزار لیر) اما واقعیت اینه که این خانه ها خارج از شهر هستن و هیچ امکاناتی هم ندارن. اغلب خانه ها کانکسی و یا با مصالح خیلی ارزان قیمت ساخته شدن. بنابراین صادقانه و بدون رودربایسی باید بگیم که این خونه ها به درد ما ایرانی ها نمیخورن! گول تبلیغات رو نخورید!

سایت های خرید خانه در ترکیه

در ترکیه هم مثل ایران سایت های نیازمندی زیادی در زمینه املاک وجود دارن. بزرگترین و معروف ترین سایت نیازمندی ترکیه وب سایت ساحیبیندن Sahibinden هست که میشه گفت یه چیزی مثل دیوار در ایرانه. خیلی از همونان ما تصور میکنن میتونن از طرق ساحیبیندن یک خانه ارزان قیمت پیدا کنن و مستقیم از صاحب خانه ملک رو بخرن اما این تصور غلطه! چرا؟! چون ثبت آگهی ملک در این وب سایت شرایط خاصی داره و هر کسی نمیتونه آگهی ملک بزنه! بنابراین میشه گفت تقریبا همه آگهی های املاک در وب سایت Sahibinden توسط آژانس های املاک ثبت میشن.

متاسفانه خیلی از آگهی های خرید و فروش ملک در وب سایت های نیازمندی ترکیه یا فیک هستن یا اطلاعات غلط میدن. چرا؟! چون فقط میخوان شماره تلفن آدمای جدید رو پیدا کنن!

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

قیمت از $1.203.000 استانبول شهروندی ترکیه

شغل مشاوره املاک در ترکیه با ایران خیلی فرق داره! اینجا روال کار پیچیده تره و اگر کوچکترین اشتباه میتونه هزینه های زیادی رو دستتون بذاره؛ هزینه هایی به مراتب بیشتر از کمیسیون آژانس املاک!

خیلی از پروژه های شرکت آی هومز هیچ کمیسیونی ندارن چون شما دارید مستقیم از شرکت سازنده خرید میکنید!

 

تماس با شرکت آی هومز

7 روز هفته از 10 صبح تا 10 شب در خدمتیم!

  • تلفن همراه
    00905526306000
  • تلفن دفتر
    00902128929210
  • آدرس دفتر استانبول
    ترکیه - استانبول - منطقه باهچه شهیر - مرکز خرید آکباتی - رزیدانس یشیل - طبقه چهارم - واحد 408

درخواست مشاوره رایگان

اگه بنا به هر دلیلی الان نمیتونید با ما تماس بگیرید، لطفا شماره تون رو اینجا ثبت کنید تا ما سر فرصت باهاتون تماس بگیریم و راهنمایی تون کنیم.