آی هومز

مشاور املاک ایرانی در ترکیه

بیلیک دوزو استانبول منطقه ای نوساز و رو به رشد!

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

منطقه بیلیک دوزو استانبول یه جوریایی منطقه ایرانی هاست! اغلب خانواده های ایرانی در این منطقه زیبا و نوساز زندگی میکنن. به همین دلیل خیلی از ایرانی هایی که تجربه سفر به استانبول رو داشتن اسم این منطقه به گوششون خورده. شاید براتون جالب باشه بدونید که حتی شهردار استانبول  آقای اکرم امام اغلو Ekrem İmamoğlu هم در منطقه بیلیکدوزو زندگی میکنه!

بیلیک دوزو کجای استانبول قرار گرفته؟

منطقه‌ بیلیک دوزو Beylikdüzü که در غرب استانبول قرار داره (استانبول اروپایی) از جنوب به دریای مرمره، از شمال به اسنیورت، از شرق به آوجیلار و از غرب به بیوکچکمجه میرسه. مساحت این منطقه نزدیک به ۳۶۰ کیلومتر مربعه. این منطقه‌ معروف و پرطرفدار ۱۲ کیلومتر ساحل و مرز آبی با دریای مرمره داره. بیلیک دوزو به دلیل نزدیکی به دریا بسیار خوش آب و هواست و زمانی ییلاق عثمانی‌ های ثروتمند بوده!

منطقه بیلیک دوزو روی نقشه گوگل - Beylikdüzü on Google Maps
منطقه بیلیک دوزو روی نقشه گوگل
پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

قیمت از $380.000 استانبول شهروندی ترکیه

توضیحات کلی درباره فرهنگ و کلا آدمای این منطقه

منطقه‌ بیلیک دوزو به دلیل جمعیت دانشجو و تحصیلکرده ای که داره حاشیه نشین کم داره و در کل برج‌ها و ساختمون‌های نوساز زیادی هم داره، به دلیل نوپا بودن منطقه با قوانین جدید شهرسازی ساخته شده، اکثر خیابان ها عریض هستند و فضای کافی شهری برای ساکنینش فراهمه و البته که به دلیل مهاجرنشین بودن از همه ملیت‌ها تو این منطقه زندگی می‌کنند.

یه آمار جالب در مورد این منطقه اینه که به ازای هر شخص ۱۰ متر مربع فضای سبز وجود داره که کاملا مطابق با استانداردهای اروپاست!

یکی دیگه از خوبی‌های این منطقه دسترسی آسونش به متروبوس یا همون بی‌آر‌تی خودمونه که مثل موشک از غرب به شرق و از شرق به غرب در حال جابجایی مردم و مسافراست! البته که چون این منطقه از مرکز فاصله داره حداقل یکساعت و ربع طول میکشه که برسی مرکز استانبول. منطقه‌ی بسیار امنیه و ایرانی‌های زیادی تو این منطقه ساکنند.

بلوار آتاترک در منطقه بیلیکدوزو
بلوار آتاترک در منطقه بیلیکدوزو
مجتمع مسکونی ساکلی وادی

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

قیمت از $1.203.000 استانبول شهروندی ترکیه

محله های منطقه بیلیک دوزو

در منطقه بیلیک دوزو 10 تا محله وجود دارن :

  • محله باریش barış Mahallesi
  • محله جمهوریت Cumhuriyet Mahallesi
  • محله گورپینار Gürpınar Mahallesi
  • محله مارامارا Marmara Mahallesi
  • محله یعقوبلو Yakuplu Mahallesi
  • محله عدنان قهوه چی Adnan Kahveci Mahallesi
  • محله بیوک شهیر Büyük Şehir Mahallesi
  • محله دره آغزی Dereağzı Mahallesi
  • محله کاواکلی Kavaklı Mahallesi
  • محله ساحل Sahıl Mahallesi

بهترین محله بیلیک دوزو برای زندگی

از نظر ما (تیم آی هومز) سه تا محله های بیلیک دوزو از همه محله ها بهترن. در این لیست ما همه موارد رو بر اساس سلایق و فرهنگ ایرانی ها درنظر گرفتیم! در یک مطلب دیگه دلایل این انتخاب رو به طور کامل بهتون توضیح میدیم.

شهرک دنیز استانبول در منطقه بیلیک دوزو - خرید ملک در ترکیه
شهرک دنیز استانبول در منطقه بیلیک دوزو

 

1- محله‌ ی مارمارا Marmara Mahallesi

این محله که لب دریای منطقه‌ بیلیکدوزو قرار داره پروژه‌ی منحصر به فرد دنیز استانبول رو تو دل خودش داره که به جرات بهترین پروژه‌ی غرب استانبوله. حتماً پست دنیز استانبولو بخونید!

2- محله عدنان قهوه چی Adnan Kahveci Mahallesi

محله‌ خوشنام و معروفیه و مورد انتخاب خانواده‌هاست، پوشش گیاهی فراوونی داره و اکثر پروژه‌های ساختمونیش مدرن و اصولی ساخته شدن.

3- محله کاواکلی Kavaklı Mahallesi

کاواکلی محله‌ی قدیمی و با اصالت منطقه‌ست که با ساحل دریا فقط ۴ دقیقه فاصله داره و بیشترین نقل مکان بعد از زلزله‌ ی سال ۱۹۹۹ از خونه‌های فرسوده‌ی  مرکز شهر به این محله انجام شد.

مراکز خرید بیلیک دوزو

در منطقه بیلیک دوزو مراکز خرید زیادی داره هم مال های بزرگ و هم بازارهای هفتگی هم مراکز خرید کوچکتر که ما به چند موردش اشاره میکنیم.

مرکز خرید مارمارا پارک  Marmara Park AVM

مارمارا پارک مهمترین مرکز خرید این منطقه است که در واقع بین منطقه‌ اسنیورت و بیلیکدوزو قرار داره. هر چیزی که نیاز داشته باشید رو در این مال میتونید پیدا کنید! تقریبا همه برندهای مهم در مارمارا پارک شعبه دارن. در کنار مارماراپارک سوپر مارکت CarrefourSA و فروشگاه ابزارهای صنعتی و لوازم خانگی باهوس Bauhaus هم هستن.

اینم چنتا مجتمع تجاری معروف دیگه در Beylikdüzü :

  • مرکز خرید بیلیجیوم Beylicium AVM
  • مرکز خرید بی سیتی Bey City Çarşı
  • مرکز خرید پرلاویستا Perlavista AVM
  • مرکز خرید پارادایس Paradise Mall

سوپرمارکت های ایرانی در استانبول

اکثر بیزنس ها و سوپرمارکت های ایرانی در نزدیکی منطقه بیلیک دوزو فعالیت میکنن. یعنی اگر در این منطقه خانه بخرید میتونید اون لایف استایل ایرانی تون رو حفظ کنید! حتی نون سنگک، دوغ آبعلی و پفک نمکی و سس دلپذیر و خلاصه هر چیزی که دلتون میخواد رو میتونید راحت پیدا کنید!

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

قیمت از $1.203.000 استانبول شهروندی ترکیه

مراکز تفریحی بیلیک دوزو

اگرچه منطقه Beylikdüzü به مرکز استانبول یکم دوره (حدود نیم ساعت) ولی خوشبختانه در این منطقه همه امکانات و تفریحاتی که میتونید تصور کنید وجود دارن! رستوران های شیک و لوکس، رستوران های ارزون، بار و دیسکوهای بسیار پرهیجان و باکلاس! ساحل بسیار زیبا، پارک های بزرگ و سرسبز، کنسرت های فصلی و البته رایگان و خیلی چیزای دیگه. ما در این قسمت به چند مورد اشاره میکنیم:

پارک یاشام وادی Beylikdüzü Yaşam Vadisi

کنسرت رایگان در پارک یاشام وادی بیلیک دوزو
کنسرت رایگان در پارک یاشام وادی بیلیک دوزو

یه پارک جنگلی بسیار زیباست به وسعت بیش از یک میلیون متر مربع از بر اتوبان E5 تا ساحل که هنوز هم دارن میسازنش! آبشارها و آبنماهای زیباش به صورت بیولوژیک تصفیه میشن، قطار برقی برای گشت و گذار و همچنین مسیر دوچرخه و پیارده روی طولانی داره. یه عالمه زمین بازی، تئاتر، کارگاه هنری و استیج برای نمایش داره. اینجا تو فصول مختلف برنامه های شاد و کنسرت های زیادی برگزار میشن.

وست مارینا West Marina

یکی از دیدنی‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین مکان های استانبول در بیلیکدوزو که توجه گردشگران زیادی رو هر سال به خودش جلب میکنه وست مارینا West Marina هست. وست مارینا یکی از محبوب ترین مکان ها در غرب استانبول هستش که در کنار ساحل خود کافه ، بار و رستوران های بسیاری رو در خودش جا داده.

 

در وست مارینا همچنین استخر، قایق های بادبانی ، مرکز آبگرم و زمین تنیس برای علاقه مندان وجود دارد. در سال 2013 مسابقات قهرمانی موج سواری و مسابقات اسکی روی آب در این منطقه برگزار شده است.

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

پیش فروش آپارتمان لوکس درماسلاک کورو

قیمت از $380.000 استانبول شهروندی ترکیه

مراکز فرهنگی منطقه بیلیک دوزو

منطقه بیلیکدوزو هم مثل بسیاری از مناطق دیگه در استانبول دارای مراکز فرهنگی و هنری زیادیه. هر جایی از این منطقه برید میتونید اماکن فرهنگی و هنری رو پیدا کنید. ما چند مورد مهم رو بهتون معرفی میکنیم.

مرکز فرهنگ و هنر آتاتورک (Atatürk kültür vesanat merkezi)

این فرهنگسرا که بسیار فعال و مشهوره، همه چی داره! کتابخونه، ،سالن موزیک، سالن نمایش و تئاتر،  موزه و آکادمی موسیقی و سالن سینما. خیلی هم بزرگ و وسیعه.

شهر نمایشگاهی تویاپ Tüyap İstanbul Fair center

این مجتمع یه محموعه‌ عظیم و استراتژیک نمایشگاهی در منطقه‌ بیوکچکمجه قرار داره ولی بسیار به بیلیکدوزو نزدیکه. تو پست مربوط به منطقه‌ بیوکچکمجه به طور کامل در موردش توضیح دادیم.

کاخ سلطان عبدالعزیز استانبول

تاریخ بنای این کاخ به امپراتور بیزانس رومانوس دیوژن در اواخر قرن یازدهم برمی گردده سلطان عثمانی، عبدالعزیز، که این کاخ رو به عنوان مکانی برای شکار درنظر گرفته بوده و  انواع مختلف پرنده ها در این منطقه وجود داشتن. این محوطه الان توریستیه و در دسترس عموم قرار داره.

کتابخانه پنگوئن Penguen Kitabevi

کتابخانه پنگوئن یا Penguen Kitabevi یک کتابخانه دولتیه که در همه جای استانبول شعبه داره. شما میتونید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از صبح تا شب در این کتابخونه بشینید مطالعه کنید. اینترنت بسیار پرسرعت رایگان هم داره، یه کافه داره که قیمت هاش نسبت به کافه های دیگه ارزون تره. محیطش آروم و بسیار تمیز و با کلاسه. تنها بدیش اینه که اغلب کتاب ها به زبان ترکی هستن.

مجتمع مسکونی سی پرل SeaPearl

مجتمع مسکونی سی پرل - پروژه صفر دریا

قیمت از $650.000 استانبول شهروندی ترکیه

مراکز آموزشی، مدارس و دانشگا ها

  • دانشگاه بیکنت بیلیدوزو İstanbul Beykent Üniversitesi Beylikdüzü
  • آکادمی توسل Tawasul Academi
  • مدرسه جهانی اروپایی European Global School
  • دانشگاه یدی تپه yeditepe university
  • دانشگاه گلیشیم Gelişim Üniversitesi
  •  دانشگاه ای جی اس استانبول EGS – University Istanbul
  • مدرسه‌ی ام بی ای اکوللاری بیلیکدوزو MBA Okulları Beylikdüzü Kampüsü
  • مدرسه‌ بین المللی کوکگوشایی Beylikduzu Gokkusagi International School
  • مدرسه زبان انگلیسی بیلیکدوزو English School Beylikdüzü Dil Okulu
  • مدرسه‌‌ بین المللی نیو ویژن  New Vision International School
  • کالج امریکن کولتور بیلیکدوزو Beylikdüzü American Culture College
  • کالج باهچه شهیر Bahçeşehir Okulları

مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلینیک ها

خوشبختانه در Beylikdüzü همه چی هست! هم بیمارستان خوب، هم کلینیک خوب، هم دندان پزشک خوب و… امیدواریم هیچوقت به اطلاعات این بخش نیاز پیدا نکنید.

  • بیمارستان خصوصی مدی لایف بیلیکدوزو Medilife Beylikdüzü Hastanesi
  • بیمارستان خصوصی مدیجانا Medicana International İstanbul Hastanesi
  • 4 بیمارستان خصوصی
  • 34 کلینیک دندانپزشکی!
  • 13 مرکز درمانی جهت مراقبت های بهداشتی دهان و دندان!
  • 3 درمانگاه
  • یک مركز جهت دیالیز
  • 3 کلینیک عمومی دولتی

نکته‌ی مهم اینه که بیمارستان دولتی بیلیک دوزو در این منطقه بهترین خدماتو ارائه‌ میده و شاید نیازی به بیمارستان خصوصی نباشه.

بهترین هتل های منطقه بیلیک دوزو

در منطقه بیلیکدوزو چنتا هتل درست و حسابی هم وجود دارن:

هتل ۴ ستاره‌ی هیلتون گاردن Hilton Garden

یکی از بهترین‌های منطقه‌ی بیلیکدوزو که در این هتل می توانید به همه امکانات رفاهی موردنیازتون دسترسی داشته باشید.

هتل ایبیس İbis Hotel

این هتل 3 ستاره با توجه به امکاناتی که دارد قیمت مناسبی داره.

باهیرا سوییت هتل Bahira Suit Hotel

این هتل خیلی مقرون به صرفه‌ست و از خدماتش میشه به اقامت همراه با صبحانه ، استخر، پارکینگ و اینترنت وای فای رایگان اشاره کرد.

هتل ۵ ستاره‌ی تویاپ پالاس Istanbul Tuyap Palas Hotel

این هتل تو مرز بین مناطق بیوکچکمجه و بیلیکدوزو قرار داره ولی تو تقسیم‌بندی شهری جزو بیوکچکمحه‌ست و از هتل های 5 ستاره و با کلاس این مناطق به حساب میاد.

در مجاورت مرکز معروف نمایشگاهی تویاپ استانبول ساخته شده و برای جلسات تجاری و اداری شیک خیلی مناسبه، در ضمن اگر برای حضور در نمایشگاه‌ها به استانبول تشریف میآرید نزدیکترین هتل به مرکز نمایشگاهی غرب استانبوله.

قیمت آپارتمان در بیلیک دوزو استانبول

مهمترین مزیت منطقه بیلیکدوزو  نسبت به مناطق مرکز استانبول اینه که قیمت املاک در این منطقه بسیار مناسبه اما کیفیت ساخت بسیار بالاست! متریال به کار رفته در ساختمان ها بسیار با کیفیت و نسبتا گرونه، واحدها اغلب خوش نقشه و اصولی طراحی شدن. این مجتمع های مسکونی هر امکاناتی که تصور کنید دارن!

مخصوصا در بخش های خاصی مثل شهرک ساحلی دنیز استانبول آپارتمان ها و ویلاهای رویایی ساختن که نسبت به کیفیت و لوکیش واقعا قیمتش معقول و مناسبه!

به طور کلی قیمت آپارتمان داخل مجتمع مسکونی لوکس (سیته) واحد یک خوابه به طور متوسط از حدود 100 هزار دلار شروع میشه.

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

قیمت از $1.203.000 استانبول شهروندی ترکیه

بهار رزیدنس Bahar Residence

پروژه بهار رزیدانس توسط هلدینگ کلش اوغلو Keleşoğlu Holding در شهرک ساحلی دنیز استانبول ساخته شده! یک پروژه فوق العاده لوکس و مناسب برای خانواده هاست و هر چیزی که تصورشو کنید در اطرافش وجود داره.

پروژه رفرانس بیلیک دوزو Referans Beylikdüzü

به دست شرکت سازنده معروف کیلر Killer Gyo ساخته شده و مناسب خانواده‌هاست و همه جور امکانات رفاهی و تفریحی رو داره. با ماربنای بیلیکدوزو هم فقط دو دقیقه فاصله داره.

پروژه‌ مابین ساحل Mabeyn Sahıl

این پروژه در مجاورت پروژه‌ دنیز استانبول ساخته شده، منظره‌ی دریا داره و به دست یه سازنده‌ خصوصی بزرگ اجرا شده. اگر دنبال یه شهرک خصوصی و دنج میگردی این پروژه انتخاب خوبیه.

چرا قیمت خانه در بیلیکدوزو ارزان تره؟

پروژه های مسکونی در بیلیکدوزو با پروژه های لوکس در مناطقی مثل باکرکوی میتونن مقایسه بشن اما با قیمت مناسبتر! خب چرا؟ دلیلش چیه؟ چون مناطقی مثل باکرکوی یا شیشلی تقریبا در مرکز استانبول قرار دارن و خب همیشه مرکز شهر گرون تره. برای مثال در تهران قیمت خانه در مناطقی مثل میدان ونک گرون تر از شهرک المپیک یا منطقه دریاچه چیتگره!

قیمت آپارتمان در بیلیک دوزو استانبول - شهرک ساحلی Deniz Istanbul
آپارتمان های لوکس در منطقه بیلیک دوزو

البته همه ساکنین استانبول با مرکز شهر کار ندارن! ضمن اینکه در هر منطقه استانبول همه چی هست؛ از مراکز خرید تا بیمارستان و فرهنگسرا و هر چیزی که خانواده ها نیاز دارن! بنابراین هر کسی بر اساس نیاز و بودجه اش میتونه یه منطقه رو انتخاب کنه.

منطقه بیلیکدوزو بسیار وسیعه و اگه بخوایم همه ابعادش رو بررسی کنیم در یک مطلب نمیگنجه. به همین دلیل ما مطالب دیگه هم درباره منطقه Beylikdüzü نوشتیم حتما اونا رو هم بخونید تا اطلاعات تون تکمیل تر بشه. اگر بازم سوالی دارید حتما با آی هومز تماس بگیرید تا کارشنان ما به طور دقیق راهنمایی تون کنن.

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

مجتمع مسکونی ساکلی وادی

قیمت از $1.203.000 استانبول شهروندی ترکیه

تماس با شرکت آی هومز

7 روز هفته از 10 صبح تا 10 شب در خدمتیم!

  • تلفن همراه
    00905526306000
  • تلفن دفتر
    00902128929210
  • آدرس دفتر استانبول
    ترکیه - استانبول - منطقه باهچه شهیر - مرکز خرید آکباتی - رزیدانس یشیل - طبقه چهارم - واحد 408

درخواست مشاوره رایگان

اگه بنا به هر دلیلی الان نمیتونید با ما تماس بگیرید، لطفا شماره تون رو اینجا ثبت کنید تا ما سر فرصت باهاتون تماس بگیریم و راهنمایی تون کنیم.